Az én cukkinis, kék sajtos lasagném

Ez a lasagne egyik olyan alkalommal készült, amikor - férjem szóhasználatával élve - épp kotyvasztottam. Kotyvasztás = recept nélkül, kútfőből dobok össze valamit.
Az utóbbi időben jól bevált dolgokat - mindig ugyanazt - főztem. Férjem pedig már ösztönzött, hogy lépjek túl a biztonsági hálón. Így kezdtem el új dolgok után nézni.

Hozzávalók:

Sütés előtt
2 nagyobb cukkini, vagy 3 zsenge kicsi
lasagne lapok
1 liter tej (szobahőmérsékletű)
3 ek. liszt
margarin/vaj
1 gerezd fokhagyma
só, bors
szerecsendió
1 duci gerezd fokhagyma
oregano
kb. 30 dkg trappista
egy kis darab kék penészes sajt (roquefort, márványsajt, gorgonzola vagy bármilyen más nevű)
(egy marék apróra vágott dió)

Az elkészítés:
A cukkiniket megmossuk és a két végét levágva felkarikázzuk. Vajon/margarinon megfuttatjuk, sózzuk, borsozzuk, apróra vágott vagy reszelt fokhagymát, oreganot hintünk rá, és fedő alatt, néha megkeverve puhára pároljuk.
Amíg készüé a cukkini, fehér mártást (besamelt) készítünk. Egy nagyobb darab vajat/margarint felolvasztunk egy lábosban. Amikor már serceg, belekeverjük a lisztet. Állandóan kevergetve pirítjuk, de csak óvatosan. Én ezt a műveletsort habverővel szoktam csinálni, hogy szép simára tudjam keverni később a mártást. A tejjel apránként, szépen csomómentesre kevergetve felöntjük, és kis lángon sűrűn kevergetve felforraljuk, hogy a mártás besűrűsödjön. Közben sózzuk, borsozzuk, szerecsendiót reszelünk bele. (Nem szabad nagyon sósnak lennie, mert a sajtok elég sósak.)
A sütőt előmelegítjük.
Egy hőálló tálat/tepsit kivajazunk, egy kevés szósszal kikenjük az alját, és ezt befedjük lasagne lapokkal. Erre egy réteg szósz, a cukkini fele, egyharmad sajt és a kék sajt fele jön, elmorzsolva. Készítünk még egy réteget ugyanerre a mintára. A tetejére jön a szósz vége, jó bőven sajt. Én egy kis zsemlemorzsával néha meg szoktam szórni, hogy ropisrabbra süljön a teteje.
Ha akarjuk, megszórhatjuk apróra szelt dióval, de nem feltétlenül kell.
Betesszük a sütőbe és összesütjük. Akkor jó, ha a tetején a sajt szépen megolvadt és megpirult.

Jó étvágyat!

Készre sütve

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.